Wandelen in de buurt van de omgeving van Camping Markveldseveld. - Markveldseveld

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Wandelen in de buurt van de omgeving van Camping Markveldseveld.

Omgeving

Het prachtige, landelijk gelegen stadje Diepenheim is het beginpunt van deze wandeling. Het in de gemeente Hof van Twente gelegen plaatsje is omgeven door statige kastelen en havezates en de daarbij behorende landgoederen.
Ze  staan garant voor een  mooie wandeling waarbij over bospaadjes en landelijke  weggetjes gelopen wordt.
Het stedeke Diepenheim is ondertussen niet alleen nog bekend om haar kastelen.
Galeries, kunstexposities en een rijke agenda met culturele activiteiten zorgen er voor dat naast  wandelaars en fietsers ook steeds meer kunstliefhebbers deze plaats weten te vinden.

De wandeling, die 7 - 9 kilometer lang is, begint onder de platanen op het plein in het centrum van Diepenheim.
Vanuit het centrum gaat de route richting Huize Diepenheim.

Route van de wandeling:

De start van deze wandeling is in het centrum van Diepenheim op het pleintje met de 3 platanen, ter hoogte van Grotestraat 94 (Café Boonk/In de Kokkerieje).

Loop richting Lochem (aflopende huisnummers). Als u Diepenheim bijna uit bent gaat u rechtsaf het paadje in ná de Johanneskerk.

Doorlopen tot voor de gracht van Huize Diepenheim, hier rechtsaf.
1e pad links, langs gracht. Volg dit pad verderop naar links (u blijft de gracht volgen).

Op T-kruising links. Op verharde weg links, 1e weg rechts (Odammerweg) gaat over in fietspad. Aan het einde van het fietspad linksaf, bruggetje over.

Steek de Borculoseweg over naar de Oude Borculoseweg.
Let op, ga ter hoogte van huisnr 1 het weggetje in  naar links en daarna direct rechts het paadje in.
Doorlopen totdat u bij de brievenbussen van “het Nieuwe Schelver” komt. Hier linksaf.

Blijf dit pad almaar volgen (negeer de afslagen naar de bungalows).
Zwarte gravelpad gaat over in bladerrijk bospad. Aan het eind van het pad komt u via een droge greppel uit bij een akker.

Bij akker rechtsaf, paadje langs akker volgen tot verharde weg (Krommedijk). Hier links.

Op Borculoseweg rechts. (Voor een kijkje bij Kasteel Warmelo gaat u na een tiental meters even links het hek door).
Vervolg daarna weer de Borculoseweg totdat u bij het pleintje met de platanen in het centrum van Diepenheim bent aangekomen. Mocht u ook nog bij het Kasteel Nijenhuis willen kijken, ga dan op de Grotestraat rechtsaf. Doorlopen en kruispunt oversteken naar Nijenhuizerlaan richting Kasteel Nijenhuis. Aan het eind van de laan komt u bij het kasteel. Wandel daarna terug naar het pleintje met de platanen.